středa 29. srpna 2012

Festival horolezeckých filmů v Teplicích n.M. a Buffo Cross-24.-27.8.2012

Již více než 20 let jsem se nezúčastnil Festivalu horolezeckých filmů, který se pravidelně koná na sklonku prázdnin v Teplicích nad Metují. Festival založil již za dob předrevolučních místní významný horolezec Míra Šmíd,
který se bohužel v roce 1993 zabil při sólovém výstupu na na Lost Arrow v Yosemitech
Lost Arrow
V Adršpašských skalách jsem byl již mnokrát, stále mě ale nepřestávají fascinovat. Negativem je bohužel jejich vysoká návštěvnost, a to především polských turistů. Pokud si chce člověk opravdu užít jejich tajemné a okouzlující atmosféry, tak si musí přivstat, což se nám s Jarkou ovšem nepodařilo. Z vyhřátého stanu se nám moc nechtělo :)
Vlevo paní Starostová
Lezci na Starostovi
                        Džbán

Do čistých a možná i chladných vod adršpašského jezírka jsem se nezanořil, neboť zde je koupání zakázáno :(
V sobotu odpoledne jsme zkusili vylézt jednu lehčí cestu na Křížovém vrchu, což se nám podařilo,


ale brzy jsme museli zase slézt dolů, protože od Černé hory a Sněžky se blížila černá mračna.

V pátek i v sobotu jsme zhlédli pár zajímavých filmů  o lezení a jiných adrenalinových zábavách. V neděli pak ještě jeden film Pískaři, který je právě o lezení na místních pískovcových skalách.
V neděli byl na pořadu dne Bufo Cross aneb běh Teplickými sklalami na 11 km s převýšením do obrátky cca 300 m!


Z těch metrů nahoru jsem měl obavu, protože přeci jen já, hmotný to nížiňák, mám při takovýhle závodech značný hendikep:) Běhu se zúčastnilo rekordně přes 200 běžců, mezi nimi i řada lezců. Však také byla v závodě vyhlášena kategorie "horolezci".
Trať byla opravdu náročná, první necelé 2 km byl sice asfalt, ale pak se zaběhlo do Teplického skalního města a začlo nepřetržité stoupání až na otočku. Čistě pískové, zpevněné cesty jsme si moc neužili, pískovcové kameny se střídaly se schody z různého materiálu - kamenné, dřevěné, železné. Vydržel jsem sice běžet  nahoru celou dobu, ale šlo to ztuha :)

Při seběhu jsme zase museli dávat bacha, kam šlápnout, nechat nohy zcela volně běžet dolů prostě nešlo.
Čas jsem nezaběhl nic moc - 1:02:58, z 206 doběhnuvších jsem se umístil na 178. místě, ale nakonec jsem byl celkem spokojený. Běh v tak krásné přírodě je opravdu zážitek. Proto doporučuji příště ostatním členům (i nelezcům-:) K.O.



2 komentáře: