úterý 22. ledna 2013

Jilemnická 25

V neděli 20.1. se na Benecku uskutečnil druhý závod ze série Ski-tour, Jilemnická 50. Já jsem se stejně jako loni zúčastnil závodu na poloviční trati, tj. 25 klasickým stylem. Původní předpověď „slibovala“ tuhé mrazy, ale nakonec bylo nahoře na Benecku jen -6°C a oblačno.


Již v prostoru startu jsem se zařadil tam, kam podle loňského výsledku patřím,tj. na chvost startovního pole :) Prvních asi 8 km jsem si docela liboval, jak mi dobře jedou lyže ve stoupání i sjezdu. Dobrý pocit mi však dlouho nevydržel, při dlouhém a poměrně prudkém sjezdu se mi zařízla lyže do boku vyfrézované stopy a pěkně jsem se vymlel :) Nic se mi v podstatě nestalo, ale od té chvíle se mi začalo jet nedobře a rychle mi ubývalo sil. Dávky energie na prvním občerstvení nepomohly, a tak jsem do těch nejdelších stoupání nejel vůbec v pohodě – nohy dřevěněly, ruce jsem stěží dával před sebe, ve stopě vrávoral, měl pocit, že lyže ve skluzu nejedou a ve stoupání začaly podkluzovat (to už ale pocit nebyl). Začaly mě předbíhat i ty zbytky běžkařů, kteří byli do té doby za mnou. Takto jsem se protrápil až zřejmě na nejvyšší bod závodu-Janovu horu, kde jsem do sebe nasál malý gel a utěšoval se, že teď to bude několik km z kopce dolů. Jenže právě v mírném klesání dostala má nalomená psychika další ránu – lyže mi v té chvíli opravdu moc nejely a najednou se přese mě skoro by se dalo říct přehnal dr. Šmucler , kterého jsem si dal před závodem za cíl porazit :) Do cíle to bylo už jen asi 5 km, lyže doktorovi pěkně jely a já věděl, že ho už ho nedoženu.

Doplahočil jsem se úplně bez energie na druhé občerstvení vymrzlej ze sjezdu a hladovej jako vlk. Rukavicí jsem chňapal do misek s miňonkami, banány, pomeranči, čokoládou, nacpal to do sebe, zapil dvěma kelímky s ionťákem a dvěma s čajem. Takováto větší svačinka:) skutečně pomohla, asi po kilometru jsem začal pociťovat novou energii a závěrečné, více než kilometrové stoupání už jsem si docela užil. Na cílové rovince jsem byl dokonce asi tak rychlej, že ani Jarka nestačila zaznamenat můj průjezd :) I tak jsem ale nakonec skončil až 186. z 206 doběhnuvších. Tak nevím, jestli to byla reprezentace oddílu nebo ostuda :)

Fotky jsou na http://marmota.rajce.idnes.cz/JILEMNICKA_25_-_20-01-2013/




2 komentáře: